پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261872
رونق بازارهاي روز براي جلوگيري از تورم
تاریخ انتشار : 1402/05/29 08:16:27
نمایش : 546
معاون هماهنگي و امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري گفت: در راستاي جلوگيري از تورم، عرضه کالا در بازارهاي روز توسعه يابد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز  محمدکاظم منزوي در جلسه اولين کارگروه مهار تورم که در شهرداري شهرکرد برگزار شد، اظهارداشت: امسال متاسفانه رشد تورم در ارديبهشت، خرداد و تيرماه نسبت به سال گذشته رشد فزاينده‌اي داشته و شاخص‌هايي نشان مي‌دهد که اگر همين روند ادامه داشته باشد در ماه‌هاي آينده سطوح قيمت‌ها ما را با چالش مواجه خواهد کرد.

وي افزود: استاندار در جلسه ويژه‌اي دستور دادند که کارگروه مهار تورم تشکيل و مصوبات اين کارگروه در همه شهرستان‌ها مشابه آن اجرا شود و مصوبات اين کارگروه لازم‌الاجرا براي همه شهرستان‌ها مي‌باشد.

معاون هماهنگي و امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري بيان کرد: تمامي مديراني که به نحوي با بازار، توليد محصول و يا بخش خصوصي، فروش محصول، اصناف و... ارتباط دارند در اين کارگروه مشارکت خواهند کرد و براساس دانشي که براي مهار قيمت‌ها و تورم در بازار داريم، پيشنهاداتي که مطرح مي‌شود، بتوانيم حرکت خوبي را انجام دهيم و از رشد فزاينده تورم جلوگيري شود.

منزوي ادامه داد: براين اساس اقداماتي با روحيه جهادي انجام شد که اولين گام شناسايي زيرساخت‌ها در شهر بوده که سريعا بخشي از زيرساخت‌ها توسط شهرداري ايجاد شد و شهرداري به دنبال درآمدزايي از اين مکان‌ها نيست بنابراين فضاهاي خالي در اين زيرساخت‌ها بايد تکميل شود.

وي ضمن تشکر از شهرداري و شوراي اسلامي در راستاي همکاري با اين کارگروه گفت: هرکدام از دستگاه‌هاي اجرايي بايد وظايفي را برعهده بگيرند و سريع اين فضاها را پر کنند.

معاون هماهنگي و امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري تصريح کرد: از دستگاه‌هاي نظارتي به ويژه سازمان صمت و جهاد کشاورزي تقاضا مي‌شود به عنوان اولين ورود به اين جلسه برنامه‌ريزي لازم را براي تنظيم و نظارت بر قيمت‌ها به ويژه در مکان‌هاي پيش‌بيني شده توسط شهرداري اقدام کنند.

منزوي خاطرنشان کرد: کاري که بر عهده شهرداري بوده انجام شده است و در حال حاضر نوبت دستگاه اجرايي است که به جلو گام بردارد و هرکسي مسئوليتي را بر عهده بگيرد و براساس دستور استاندار، بايد محصول از توليد به مصرف در اين غرفه‌ها عرضه شود و با اختلاف قيمت در بازار در بازارچه‌ها به فروش برسد.

وي افزود: در سال‌هاي گذشته توزيع ميوه و راه‌اندازي بازارچه هم انجام شده اما تفاوت چنداني با بازار نداشته است اما در حال حاضر بحث حمايتي داريم که هم از توليد کننده وهم از مصرف کننده حمايت مي‌شود.

معاون هماهنگي و امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري گفت: در تمام شهرستان‌ها هم مصوباتي که در شهرکرد انجام شده اجرا خواهد شد و شهرکرد الگو براي ساير شهرستان‌ها مي‌باشد و ابلاغ خواهد شد.

منزوي خاطرنشان کرد: فرصت زيادي نداريم و در هفته آينده بايد غرفه‌ها و محصولات آماده و قيمت‌ها مشخص باشد تا گزارش به استاندار ارائه شود.

وي گفت: اميدوارم تا پايان سال بتوانيم اين برنامه را ادامه دهيم و هر دو هفته يکبار جلسه را برگزار خواهيم کرد و در بخش عمراني هم همين کارگروه با عنوان مهار تورم مسکن و حمل و نقل تشکيل خواهد شد.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html